Sommerfesten, dagsrapport fredag

Aktuelt »

Fredag 27. juli 2007

Festlighederne startede allerede kl. 15.00, hvor der var syng med eftermiddag i teltet. Ca. 40 personer var mødt op. Lidt færre end håbet, men regnbygerne lige inden fik måske nogle til at blive hjemme.

Bordene var dækket og for bare 25 kr var der kaffe ad libitum og superlækker hjemmebagt kringle, roulade med friske hindbær og 2 slags småkager.

Derefter amerikansk lotteri, og så gik syngepigerne Hanne, Henny, Elly, Vipper, Jytte, Anita, Jannie og Katrine på scenen - godt hjulpet musikalsk af Ernst Boye på harmonika.

Ind i mellem numrene var der ”ønskekoncert”, hvor publikum kom med forslag til, hvad der skulle synges.

17.30 Bolsjekogning i børneteltet. Mange børn – dog knap så mange som sidste år - samledes om Jane fra Urtegården, der viste hvordan man laver bolsjer.

For 10 kr kunne børnene købe en flot slikkepind.

Kl. 18.00 var der vejfodbold.

Hvert hold bestod af 4 spillere og dommerne var Erik Gydegård Rasmussen og Palle Sørig Jensen. Hele 12 hold deltog i denne gadeturnering. Utrolig flot med så mange hold. Det var som følger:

3 hold fra Søndergade

2 hold fra Præstevænget

2 hold fra Langgade

1 hold fra Nørregade

1 hold fra Højgårdsvej

1 hold fra Århusvej

1 hold fra Søndermarksvej

1 hold fra Lystrup

Som i andre store turneringer medbragte Nørregade supportere. Alle udtagne og upcomming spillere bar tydelige rygnavne, og der var indrettet VIP - lounge for supporterne med frit udsyn til kamppladsen. Jo, holdet fra Nørregade satsede stort, og de havde al den opbakning, de kunne ønske sig.

Men hvis det var kampviljen, der skulle bedømmes, var Søndermarksvej helt klart et vinderhold. Spillerne fightede, så det var en fryd at se på.

Den afgørende kamp blev spillet mellem Jørgen Katholms hold 2 fra Søndergade og Lasse Byrialsen / Jacob Overgaards hold 2 fra Præstevænget.

Kampens resultat blev 1-1 efter ordinær spilletid, så der måtte straffesparkskonkurrence til, inden vinderen kunne kåres.

Turneringen blev vundet af Søndergade 2 med cifrene 3 – 1, og de fik overrakt pokal og champagne af Peter Busk, der ganske flot havde ledet slagets gang. Som Peter udtaler: ”Her fik Le Tour de France godt nok skarp konkurrence”.

Kl. 18.00 var der også start på ølsmagningen.

Det var Henrik Kirkegård, der præsenterede de forskellige typer øl, der var både almindelig pilsnerøl, mørke øl og øl lavet på hvede. Også cider kunne der købes.

Det var absolut en succes, for som Erling sagde: ”Det smagte godt alt sammen”.

Kl. 18.15 var der tovtrækning

Lidt skuffende deltog der kun 4 hold i denne styrkeprøve: Jonas Bossow m.fl, Morten Knudsen m.fl, Martin Sørensen m.fl og Kell Thyre m.fl.

Det blev Kell Thyre + mandskab, der løb med sejren.

På 2.pladsen Morten Knudsens hold, Martin Sørensen med hjælpere fik en 3.plads og Jonas Bossow m.fl. måtte tage til takke med sidstepladsen.

21.30 gik stand-up komikeren Henrik Brunn på scenen – omkring 150 tilskuere lyttede og kiggede på, og det var bare hylemorsomt, ja han var knaldgod, har jeg hørt mange sige. Som Else udtrykte det: ”Vi skraldgrinede det meste af tiden”.

Henrik Bruhn mestrede at fange publikum, og der blev grinet ..

Inden dagen skulle slutte med Diskotek Laser Power, var der  mulighed for at få stillet sulten ved pølsevognen, - eller slå et par søm i ved den udendørs ølbar, - eller måske få et spil roulette hos Stig.

21.00 – 02.00 fyldte det velkendte ”Discotek Laser Power” teltet med musik, der var mange mennesker samlet på festpladsen og da nogle heftige byger, hen på aftenen, skyllede ned over pladsen, var det herligt, at alle kunne komme ind i teltet.

Der var en rigtig god stemning og det forlyder, at aftenen forløb uden trælse episoder. Rigtig flot !

Alt i alt en begivenhedsrig fredag med masser af gode oplevelser.

• vivild-if.dk© 2005-2007 • Langhøj Idrætscenter, Langgade 65, Vivild, tlf. 86 48 67 80 • webmaster@vivild-if.dk •