START

Afdelinger

LINKS

Vivild Idrætsforening

Vivild Idrætsforening blev grundlagt i 1939.

Idrætsforeningen er en vigtig del af kulturlivet i Vivild og omegn. I et lille bysamfund er det vigtigt at stå sammen. Det er vigtigt at tro på, at vi har en væsentlig rolle at spille. Motion, kampvilje, fællesskab og sammenhold er stadig vægtige og grundlæggende værdier, der er værd at kæmpe for.

3 æresmedlemmer fortæller historie:

Her finder du os »

Klik på  kort over Vivild

for at finde

Langhøj Idrætscenter

Vivild Gl. Stadion,

Tennisbanerne og

VGI Hallen.

Klik på  kort over Djursland

for at finde

Vivild, 8961 Allingåbro.

Samtale med Martin, Børge og Anna.

Efter opfordring fra Martin tog Ejvind Nielsen fra Lokalhistorisk Arkiv initiativ til at samle 3 ældre æresmedlemmer fra Vivild Idrætsforening for at få deres historie om VIF.

Tirsdag den 31. juli 2007 mødtes så Martin Sørensen - 91 år, Anna ”Thor” Sørensen – 87 år og Børge Jakobsen - 74 år med Ejvind Nielsen og Jytte Schmidt på Langhøj Idrætscenter.

Martin, Anna og Børge fortalte om deres tilknytning til foreningen, om starten i 1939 og de første år og selvfølgelig om idrætsgrene, baneforhold, træningsforhold, formænd og andre ledere, om økonomi, dilettant, sommerfester og banko.

Desuden kom de ind på sportslige resultater og oplevelser, markante personligheder og sluttede af med at snakke om fremtiden for Vivild Idrætsforening.

Ejvind optog samtalen på diktafon og har efterfølgende lavet en cd.

Hør samtalen her.

For at kunne høre samtalen, skal du bruge Windows Media Player.  Download her.

Se mere om foreningens og egnens historiske liv på Rougsø Lokalhistoriske Arkiv.

• vivild-if.dk© 2005-2013 • Langhøj Idrætscenter, Langgade 65, Vivild, tlf. 86 48 67 80 • webmaster@vivild-if.dk •

Vivild Idrætsforening